Hjärnspöken


Propud vanilj, keso och hallon. Det blir såå jäkla gott!
 
Alltså, kosten senaste två veckorna har varit sådär. Jäkligt dåligt ibland. Det slinker ner bröd, pasta, fika. Det är som att jag börjar förstöra för mig själv så fort som det börjar gå bra! För då kommer mina hjärnspöken och säger "jo men ät potatis, de är inte så farligt". För att sedan ge mig skuld, "det är ingen ide, du kan ju inte ens stå emot lite potatis eller pasta". För jag har försökt så många gånger men alltid misslyckats, det är klart man tvivlar på sig själv. Men samtidigt så VET jag att jag kan! Varför skulle inte jag kunna, när så många andra lyckas? Så dom två tankesätten pendlar jag mellan kan man säga.
 
Idag slutade jag vela och har ätit precis som jag ska. Skulle scanna mig innan träningen och var helt inställd på katastrof siffror. Men det såg ju superbra ut! Muskelmassan hade ökat 1.3 kg, fettprocenten ner, vatenprecenten upp, bukfettet ner. Det var ju bästa resultatet hittils!
 
Ännu ett bevis på att det är just hjärnspöken som får mig att tro en sak fast verkligheten är en annan. Så idag är jag en bra mycket gladare tjej! Börjar inse mer och mer att det bara är att fortsätta trots att man snubblar ibland.
Kost, Träning & hälsa | |
Upp